Menu Zamknij

Bezpłatnym dwudniowym szkoleniu stacjonarnym pt. „Sposoby radzenia sobie z trudnym i agresywnym klientem. Ochrona zdrowia psychicznego pracowników pomocy społecznej”.

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym dwudniowym szkoleniu stacjonarnym pt. Sposoby radzenia sobie z trudnym i agresywnym klientem. Ochrona zdrowia psychicznego pracowników pomocy społecznej”.

Termin: 12-13 grudnia 2024 r.

Szkolenie poprowadzą: Bartosz Rusek i Marta Błońska

Celem szkolenia jest pozyskanie praktycznej wiedzy w zakresie skutecznej komunikacji z trudnym klientem, poznanie źródeł konfliktów oraz sposobów ich rozwiązywania oraz doskonalenie umiejętności i technik współpracy w trudnych sytuacjach. Uczestnicy poszerzą wiedzę dotyczącą zagadnień związanych ze zdrowiem psychicznym oraz poznają sposoby, jak radzić sobie w trudnych momentach podczas wykonywania obowiązków służbowych.

Program szkolenia:

  1. Trudny klient pomocy społecznej – charakterystyka.
  2. Techniki efektywnej komunikacji z trudnym klientem.
  3. Powstawanie konfliktu oraz sposoby przeciwdziałania jego powstawaniu.
  4. Metody skutecznej współpracy z trudnym i agresywnym klientem pomocy społecznej.
  5. Zdrowie psychiczne – promocja, profilaktyka.
  6. Stres, trudne emocje, wypalenie zawodowe w pracy pracowników pomocy społecznej.
  7. Sposoby radzenia sobie ze stresem, trudnymi sytuacjami oraz wypaleniem zawodowym. 

Informacje organizacyjne:

  • Szkolenie adresowane jest do pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej: jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, jednostek organizacyjnych samorządu gminnego i powiatowego, wykonujących zadania określone w ustawie z  dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, podmiotów zatrudnienia socjalnego, organizacji pozarządowych, działających w sferze pomocy i integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej,  podmiotów wymienionych w  art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i  o wolontariacie, warsztatów terapii zajęciowej, innych podmiotów, prowadzących działalność w  sferze pomocy i integracji społecznej, których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej. Pracownicy samorządu terytorialnego, bezpośrednio obsługujący gminne i powiatowe JOPS, w zakresie realizacji ich zadań. Pracownicy publicznych służb zatrudnienia, wykonujący zadania z zakresu współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy i integracji społecznej oraz budowania zespołów interdyscyplinarnych. Pracownicy i wolontariusze PES, OWES i otoczenia ekonomii społecznej. Pracownicy centrów usług społecznych, organizatorzy usług społecznych, koordynatorzy indywidualnych planów usług społecznych oraz organizatorzy społeczności lokalnej, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych,
  • wszyscy uczestnicy szkolenia muszą pracować na terenie województwa mazowieckiego,
  • planowane jest przeszkolenie 30 uczestników,
  • udział w szkoleniu jest bezpłatny,
  • liczba miejsc jest ograniczona,
  • organizator zapewnia profesjonalną kadrę prowadzącą szkolenie oraz materiały dydaktyczne,
  • szkolenie odbędzie się w Hotelu Witkowski al. Krakowska 131, 02-180 Warszawa,
  • organizator zapewnia jeden nocleg, serwis kawowy oraz wyżywienie (I dzień – obiad dla wszystkich uczestników, kolacja dla osób korzystających z noclegu, II dzień – śniadanie dla osób korzystających z noclegu, obiad dla wszystkich uczestników),
  • godziny szkoleń: I dzień: 8:45-17:30, II dzień: 8:30-14:45,
  • zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są na podstawie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego przesłanego w formacie PDF na adres e-mail: szkolenia@mcps.com.pl,
  • termin przyjmowania zgłoszeń: 6 grudnia 2024 r., do godz. 16:00

Przesłanie formularza nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem na szkolenie.
Informację zwrotną o zakwalifikowaniu uczestnika na szkolenie otrzymają Państwo e-mailem – na adres podany w formularzu zgłoszeniowym.

Sala szkoleniowa w hotelu oraz infrastruktura towarzysząca umożliwiają swobodny
i samodzielny dostęp dla osób z niepełnosprawnością. Budynek przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku wyposażone jest w podjazdy bądź platformy. Możliwe jest zapewnienie usługi tłumacza języka migowego i systemu wspomagającego słyszenie (pętla indukcyjna), a także innych rozwiązań, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi w formularzu.

Kontakt:
Biuro Szkoleń Kadr Pomocy Społecznej
tel.: 22 376 85 36
e-mail: szkolenia@mcps.com.pl

Wykonawcą szkolenia jest: Brainstorm Group sp. z o.o.

Załączniki:

Opublikowano wSzkolenia, Szkolenia kadr pomocy społecznej

Powiązane