Zapraszamy do udziału w bezpłatnym dwudniowym szkoleniu stacjonarnym pt. „Sposoby radzenia sobie z trudnym i agresywnym klientem. Ochrona zdrowia psychicznego pracowników pomocy społecznej”.
Termin: 12-13 grudnia 2024 r.
Szkolenie poprowadzą: Bartosz Rusek i Marta Błońska
Celem szkolenia jest pozyskanie praktycznej wiedzy w zakresie skutecznej komunikacji z trudnym klientem, poznanie źródeł konfliktów oraz sposobów ich rozwiązywania oraz doskonalenie umiejętności i technik współpracy w trudnych sytuacjach. Uczestnicy poszerzą wiedzę dotyczącą zagadnień związanych ze zdrowiem psychicznym oraz poznają sposoby, jak radzić sobie w trudnych momentach podczas wykonywania obowiązków służbowych.
Program szkolenia:
- Trudny klient pomocy społecznej – charakterystyka.
- Techniki efektywnej komunikacji z trudnym klientem.
- Powstawanie konfliktu oraz sposoby przeciwdziałania jego powstawaniu.
- Metody skutecznej współpracy z trudnym i agresywnym klientem pomocy społecznej.
- Zdrowie psychiczne – promocja, profilaktyka.
- Stres, trudne emocje, wypalenie zawodowe w pracy pracowników pomocy społecznej.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem, trudnymi sytuacjami oraz wypaleniem zawodowym.
Informacje organizacyjne:
- Szkolenie adresowane jest do pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej: jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, jednostek organizacyjnych samorządu gminnego i powiatowego, wykonujących zadania określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, podmiotów zatrudnienia socjalnego, organizacji pozarządowych, działających w sferze pomocy i integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej, podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, warsztatów terapii zajęciowej, innych podmiotów, prowadzących działalność w sferze pomocy i integracji społecznej, których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej. Pracownicy samorządu terytorialnego, bezpośrednio obsługujący gminne i powiatowe JOPS, w zakresie realizacji ich zadań. Pracownicy publicznych służb zatrudnienia, wykonujący zadania z zakresu współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy i integracji społecznej oraz budowania zespołów interdyscyplinarnych. Pracownicy i wolontariusze PES, OWES i otoczenia ekonomii społecznej. Pracownicy centrów usług społecznych, organizatorzy usług społecznych, koordynatorzy indywidualnych planów usług społecznych oraz organizatorzy społeczności lokalnej, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych,
- wszyscy uczestnicy szkolenia muszą pracować na terenie województwa mazowieckiego,
- planowane jest przeszkolenie 30 uczestników,
- udział w szkoleniu jest bezpłatny,
- liczba miejsc jest ograniczona,
- organizator zapewnia profesjonalną kadrę prowadzącą szkolenie oraz materiały dydaktyczne,
- szkolenie odbędzie się w Hotelu Witkowski al. Krakowska 131, 02-180 Warszawa,
- organizator zapewnia jeden nocleg, serwis kawowy oraz wyżywienie (I dzień – obiad dla wszystkich uczestników, kolacja dla osób korzystających z noclegu, II dzień – śniadanie dla osób korzystających z noclegu, obiad dla wszystkich uczestników),
- godziny szkoleń: I dzień: 8:45-17:30, II dzień: 8:30-14:45,
- zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są na podstawie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego przesłanego w formacie PDF na adres e-mail: szkolenia@mcps.com.pl,
- termin przyjmowania zgłoszeń: 6 grudnia 2024 r., do godz. 16:00
Przesłanie formularza nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem na szkolenie.
Informację zwrotną o zakwalifikowaniu uczestnika na szkolenie otrzymają Państwo e-mailem – na adres podany w formularzu zgłoszeniowym.
Sala szkoleniowa w hotelu oraz infrastruktura towarzysząca umożliwiają swobodny
i samodzielny dostęp dla osób z niepełnosprawnością. Budynek przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku wyposażone jest w podjazdy bądź platformy. Możliwe jest zapewnienie usługi tłumacza języka migowego i systemu wspomagającego słyszenie (pętla indukcyjna), a także innych rozwiązań, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi w formularzu.
Kontakt:
Biuro Szkoleń Kadr Pomocy Społecznej
tel.: 22 376 85 36
e-mail: szkolenia@mcps.com.pl
Wykonawcą szkolenia jest: Brainstorm Group sp. z o.o.
Załączniki: