Przedstawiciele samorządów lokalnych – gminnych i powiatowych mogą skorzystać z doradztwa i konsultacji specjalistycznych w zakresie tworzenia Lokalnych Planów Deinstytucjonalizacji Usług Społecznych (LPDI).
Doradztwo realizowane jest w ramach projektu „Dla Ciebie, dla mnie, dla nas – rozwój usług społecznych na Mazowszu” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego na lata 2021-2027, Priorytet IV Spójność społeczna i zdrowie, Działanie FERS.04.13 – działania w celu zwiększenia równego i szybkiego dostępu do dobrej jakości trwałych i przystępnych cenowo usług
Doradztwo i konsultacje dla przedstawicieli samorządów lokalnych obejmą m.in. takie elementy jak:
- wyznaczanie kierunków rozwoju usług społecznych na szczeblu lokalnym;
- analiza potrzeb społecznych w społeczności lokalnej co do zakresu i form usług;
- określenie konkretnych celów i działań w poszczególnych obszarach lokalnej polityki społecznej;
- analiza podmiotów instytucjonalnych i organizacji oraz potencjalnych partnerów (w tym podmiotów ekonomii społecznej) w zakresie kreacji i organizacji usług społecznych;
- analiza kosztowa inwestycji w usługi społeczne w kontekście możliwości budżetowych samorządów i innych podmiotów.
Gdzie wysłać zgłoszenia?
Doradztwo prowadzone będzie dla Państwa przez okres trwania projektu w dogodnych terminach w formie bezpośredniej na terenie powiatów/gmin województwa mazowieckiego lubw formie pośredniej: on-line, telefonicznie lub mailowo.
Zainteresowane samorządy prosimy o bieżące zgłaszanie zapotrzebowania w załączonym formularzu na adres e-mail: uslugi.spoleczne@mcps.com.pl
Po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem w celu ustalenia formy, miejsca i terminu doradztwa.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Wydziałem Usług Społecznych: Larysa Gojło, adres
e-mail: larysa.gojlo@mcps.com.pl lub o kontakt telefoniczny pod numerami: 22 376 86 09, 22 376 86 12, 22 376 86 13 lub 22 376 86 22.