Zapraszamy do udziału w bezpłatnym dwudniowym szkoleniu stacjonarnym pt. „Jak prowadzić rozmowę z klientem pomocy społecznej. Psychologia stresu: zrozumienie mechanizmów i praktyczne metody radzenia sobie z obciążeniami”.
Termin: 13-14 listopada 2025 r.
Szkolenie poprowadzą: Marta Michalska, Michał Zagłoba
Celem szkolenia jest pozyskanie praktycznej wiedzy w zakresie skutecznej komunikacji z klientami pomocy społecznej, poznanie źródeł konfliktów oraz sposobów ich rozwiązywania oraz doskonalenie umiejętności i technik współpracy w trudnych sytuacjach. Uczestnicy poszerzą wiedzę dotyczącą psychologicznych mechanizmów radzenia sobie w stresujących sytuacjach podczas wykonywania obowiązków służbowych.
Program szkolenia:
- Komunikacja – trudne sytuacje w rozmowie z klientami pomocy społecznej.
- Stres czy złość?– techniki redukowania napięcia i emocji.
- Diagnozowanie indywidualnych potrzeb klientów w sytuacjach problemowych.
- Ćwiczenie umiejętności nawiązania pierwszego kontaktu i podtrzymywanie go celem zbudowania zaufania.
- Asertywność – odmowa – ochrona własnych granic.
Informacje organizacyjne:
- szkolenie adresowane jest do pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej: jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, jednostek organizacyjnych samorządu gminnego i powiatowego, wykonujących zadania określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, podmiotów zatrudnienia socjalnego, organizacji pozarządowych, działających w sferze pomocy i integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej, podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, warsztatów terapii zajęciowej, innych podmiotów, prowadzących działalność w sferze pomocy i integracji społecznej, których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej,
- pracownicy samorządu terytorialnego, bezpośrednio obsługujący gminne i powiatowe JOPS, w zakresie realizacji ich zadań,
- pracownicy publicznych służb zatrudnienia, wykonujący zadania z zakresu współpracy
z jednostkami organizacyjnymi pomocy i integracji społecznej oraz budowania zespołów interdyscyplinarnych, - pracownicy i wolontariusze PES, OWES i otoczenia ekonomii społecznej,
- pracownicy centrów usług społecznych, organizatorzy usług społecznych, koordynatorzy indywidualnych planów usług społecznych oraz organizatorzy społeczności lokalnej, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych,
- uczestnikami szkolenia mogą być wyłącznie osoby pracujące na terenie województwa mazowieckiego
- planowane jest przeszkolenie 30 uczestników wszyscy uczestnicy muszą pracować na terenie województwa mazowieckiego
- organizator zapewnia: profesjonalną kadrę prowadzącą szkolenie, materiały dydaktyczne, nocleg, wyżywienie (koszt dojazdu na szkolenie pokrywają uczestnicy)
- szkolenie odbędzie się w Hotelu Air, Aleja Krakowska 42, 02-284 Warszawa (sala szkoleniowa w hotelu oraz infrastruktura towarzysząca umożliwiają swobodny i samodzielny dostęp dla osób z niepełnosprawnością. Budynek jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku wyposażone jest w podjazdy bądź platformy. Możliwe jest zapewnienie usługi tłumacza języka migowego i systemu wspomagającego słyszenie (pętla indukcyjna), a także innych rozwiązań, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi w formularzu)
- rejestracja na szkolenie: https://forms.gle/r91zKiRQcE6rdECR9
- wypełnienie formularza nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem na szkolenie
Informację zwrotną o zakwalifikowaniu otrzymają Państwo od pracowników firmy Małopolskie Centrum Profilaktyki, MCP, Włóczykij (Wykonawcy szkolenia).
Informacje o rekrutacji: Zuzanna Cylka, tel. 536 108 300, e-mail: szkolenia@mcp.org.pl
Usługa jest wykonywana w ramach zadań realizowanych przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej.
Szkolenie jest finansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
