Menu Zamknij

Brak wolnych miejsc – Zapraszamy do udziału w bezpłatnym jednodniowym szkoleniu on-line pt. „Praca i komunikacja z trudnym klientem”.

Grafika promująca szkolenie „Praca i komunikacja z trudnym klientem” organizowane przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej. Data szkolenia to 12 listopada 2024 r. Na obrazku po lewej stronie jest napis „Praca i komunikacja z trudnym klientem” oraz żółte pole z datą wydarzenia. Poniżej hashtag „#szkolenie”. Po prawej stronie znajdują się dwa zdjęcia w okrągłych ramkach – na górnym mężczyzna trzyma się za głowę, wyglądając na sfrustrowanego, a na dolnym ręka trzymająca drewniany bloczek z uśmiechniętą buźką, obok dwóch bloczków z neutralną i smutną buźką. Na dole logo MCPS oraz województwa mazowieckiego.

Szkolenie poprowadzi: Pan Piotr Nowaczek

Celem szkolenia jest pozyskanie praktycznej wiedzy w zakresie skutecznej komunikacji z trudnym klientem, poznanie źródeł konfliktów oraz sposobów ich rozwiązywania oraz doskonalenie umiejętności i technik współpracy w trudnych sytuacjach.

Program szkolenia: Plan szkolenia:

1. Wprowadzenie do tematu

  1. Przywitanie uczestników, omówienie celów i programu szkolenia
  2. Krótkie przedstawienie oczekiwań uczestników (ćwiczenie integracyjne)
  3. Dlaczego praca z trudnym klientem jest wyzwaniem?
  • Specyfika kontaktu z osobami w kryzysie
  • Emocje i bariery po stronie klienta i pracownika

2. Charakterystyka trudnego klienta

  1. Profil trudnego klienta – agresja, roszczeniowość, manipulacja, frustracja
  2. Czynniki wywołujące konflikty – niezaspokojone potrzeby, różnice oczekiwań
  3. Typy trudnych klientów i dostosowanie stylu pracy (klient agresywny, pasywny, roszczeniowy)
  4. Ćwiczenie: Analiza przypadków z życia zawodowego (case study)

3. Efektywna komunikacja z trudnym klientem

  1. Podstawy asertywnej komunikacji
  • Umiejętność wyrażania własnych potrzeb i oczekiwań
  • Stawianie granic w sposób stanowczy, ale uprzejmy
  • Ćwiczenie: „Trudna rozmowa”

    b. Empatyczna komunikacja
  • Aktywne słuchanie i parafrazowanie
  • Rozumienie emocji i ich akceptacja
  • Ćwiczenie: Techniki aktywnego słuchania

4. Radzenie sobie z konfliktem

  1. Techniki deeskalacji konfliktu
  • Jak uspokoić sytuację, gdy klient jest zdenerwowany?
  • Wykorzystanie języka „ja” zamiast „ty”

    b. Zasady konstruktywnej reakcji na krytykę i atak
    c. Ćwiczenie: Symulacja konfliktu i analiza sposobów jego rozwiązania

5. Techniki radzenia sobie ze stresem

  1. Zarządzanie stresem w kontakcie z trudnym klientem
  • Szybkie techniki relaksacyjne (oddech, wizualizacja)
  • Znaczenie przerw i wsparcia zespołowego

    b. Jak dbać o równowagę emocjonalną

6. Podsumowanie i sesja pytań

  1. Omówienie wniosków i dobrych praktyk
  2. Wypracowanie indywidualnych i zespołowych rekomendacji do wdrożenia
  3. Wypełnienie testu końcowego oraz ankiety ewaluacyjnej

Informacje organizacyjne:

  • szkolenie adresowane jest do pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, jednostek organizacyjnych samorządu gminnego i powiatowego, wykonujących zadania dot. wspierania rodziny i pieczy zastępczej, pracowników samorządu terytorialnego bezpośrednio obsługujących gminne i powiatowe JOPS w zakresie realizacji ich zadań, podmiotów zatrudnienia socjalnego, organizacji pozarządowych, działających w sferze pomocy i integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej,  podmiotów działalności pożytku publicznego, warsztatów terapii zajęciowej, innych podmiotów, prowadzących działalność
    w sferze pomocy i integracji społecznej, pracowników publicznych służb zatrudnienia, wykonujących zadania z zakresu współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy i integracji społecznej oraz budowania zespołów interdyscyplinarnych, pracowników i wolontariuszy PES, OWES i otoczenia ekonomii społecznej, pracowników centrów usług społecznych, organizatorów usług społecznych, koordynatorów indywidualnych planów usług społecznych, którzy pracują w województwie mazowieckim
  • udział w szkoleniu jest bezpłatny
  • liczba miejsc jest ograniczona
  • organizator zapewnia profesjonalną kadrę prowadzącą szkolenie oraz materiały dydaktyczne
  • godziny szkoleń: 07:45- 15:05
  • zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są na podstawie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego przesłanego w formacie PDF na adres e-mail: szkolenia@mcps.com.pl
  • termin przyjmowania zgłoszeń: 06 listopada 2024 r., do godz. 10:00.

Przesłanie formularza nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem na szkolenie.
Informację zwrotną o zakwalifikowaniu uczestnika na szkolenie otrzymają Państwo e-mailem – na adres podany w formularzu zgłoszeniowym.

Kontakt:
Biuro Szkoleń Kadr Pomocy Społecznej
tel.: 22 376 85 57
e-mail: szkolenia@mcps.com.pl


Wykonawcą szkolenia jest: Centrum Kształcenia Zawodowego Factory Talent Piotr Nowaczek

Opublikowano wSzkolenia, Szkolenia kadr pomocy społecznej

Powiązane