31 maja 2019 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie odbyło się pierwsze posiedzenie Mazowieckiej Rady Seniorów. Rada została utworzona uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego w listopadzie 2018 r. jako organ konsultacyjny, doradczy i inicjatywny Marszałka Województwa Mazowieckiego, działający na rzecz wzmocnienia i rozwoju regionalnej polityki senioralnej.
W imieniu Marszałka Adama Struzika powołania na członków Rady I kadencji wręczyła Tamara Borkowska, zastępca dyrektora Departamentu Organizacji ds. Organizacyjno-Prawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
W skład Rady weszło 18 członków, w tym przedstawiciele środowisk senioralnych reprezentujące uniwersytety trzeciego wieku, rady seniorów, organizacje pozarządowe oraz Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów.
Do zadań Rady należy w szczególności:
1) współtworzenie głównych kierunków polityki senioralnej w województwie mazowieckim;
2) proponowanie nowych rozwiązań i inicjowanie zmian na rzecz środowiska seniorów;
3) wyrażanie opinii o projekcie strategii rozwoju województwa mazowieckiego, w zakresie seniorów;
4) podejmowanie działań zmierzających do zwiększenia zaangażowania obywatelskiego w życiu publicznym i społecznym seniorów;
5) konsultowanie rządowych i regionalnych projektów aktów prawnych dotyczących seniorów lub mogących mieć wpływ na ich sytuację;
6) opiniowanie projektowanych dokumentów i propozycji rozwiązań regionalnych skierowanych do seniorów;
7) promowanie zdrowego starzenia się;
8) wspieranie rozwoju i działań podmiotów działających na rzecz seniorów z terenu województwa mazowieckiego (np. organizacji pozarządowych, Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów, uniwersytetów trzeciego wieku, rad seniorów);
9) dążenie do umocnienia międzypokoleniowych więzi społecznych;
10) podejmowanie działań, które służą zmianie obrazu starości i starzenia się.
Podczas tajnego głosowania Rada spośród swoich członków wybrała przewodniczącego i wiceprzewodniczącego. Przewodniczącym został Tadeusz Lempkowski, natomiast wiceprzewodniczącym Roman Biskupski. Ponadto Rada uzgodniła zarysy zasad dalszej współpracy.
Obsługę organizacyjno-administracyjną Rady zapewnia Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej. W tym celu utworzono adres e-mail: mrs@mcps.com.pl, na który należy się kontaktować w sprawach dotyczących Rady.
Poniżej do pobrania dokumenty dotyczące działalności Rady, w tym protokoły z poszczególnych posiedzeń:
STANOWISKO RADY WS. PODZIAŁU ADMINISTRACYJNEGO MAZOWSZA
PROTOKÓŁ Z SZÓSTEGO POSIEDZENIA (2 GRUDNIA 2020 r.) WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
UCHWAŁA 3/20 – PLAN PRACY RADY NA 2021 r.
PROTOKÓŁ Z PIĄTEGO POSIEDZENIA (30 WRZEŚNIA 2020 r.) WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
ZARZĄDZENIE – ZMIANA SKŁADU RADY
UCHWAŁA 2/20 – PODZIAŁ ZADAŃ CZŁONKÓW RADY
UCHWAŁA 1/20 – PLAN PRACY RADY W 2020 R.
PROTOKÓŁ Z CZWARTEGO POSIEDZENIA (24 CZERWCA 2020 r.) WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
PROTOKÓŁ Z TRZECIEGO POSIEDZENIA (11 GRUDNIA 2019 r.)
PROTOKÓŁ Z DRUGIEGO POSIEDZENIA (11 WRZEŚNIA 2019 r.)
PROTOKÓŁ Z PIERWSZEGO POSIEDZENIA (31 MAJA 2019 r.)
ZARZĄDZENIE – PIERWSZE POSIEDZENIE RADY
ZARZĄDZENIE – POWOŁANIE SKŁADU RADY