Menu Zamknij

Ekonomia społeczna w obiektywie

Od 2017 roku organizujemy konkursy fotograficzne, w których uczestnicy przybliżają Nam wszystkim ekonomię społeczną.

Edycja 2023 – konkurs fotograficzny pt. „Senior w obiektywie ekonomii społecznej”

I nagroda: “Nie ma miejsca na samotność” – fot. Anna Wronowska

Tłem zdjęcia jest biała ściana zajmująca 2/3 fotografii oraz szutrowa droga w pozostałej części zdjęcia. Środek zdjęcia wypełnia korowód jedenastu osób, widocznych bokiem, zwróconych w lewą stronę zdjęcia. Cztery starsze kobiety z lewej trzymają w dłoniach napiętą linę, którą ciągną drewnianego konia, na płozach. Na Koniu siedzi dwóch starszych panów, którzy są pchani przez trzy panie trzymające się wzajemnie za biodra. W tle na wysokości, konia, idzie starszy mężczyzna i starsza kobieta trzymający w dłoni drewniany uchwyt, do którego są przymocowane drewniane kształty końskiej głowy.

II nagroda: “Zabawa dla wszystkich” – fot. Iza Grzela

Na pierwszym planie zbiornik wodny, w którym niedaleko od brzegu idą od lewej starsza kobieta, dwie dziewczynki, starszy mężczyzna oraz dziewczynka. Wszyscy trzymają się za ręce i każdy ma uniesioną nogę, powodując rozbryzganie wody. Wszyscy mają letnie stroje, koszulki na ramiona. W tle betonowy mostek, zieleń i ceglana ściana budynku. Świeci słońce.

III nagroda: “Senior w piekarni” – fot. Leszek Nowak

Od lewej strony siedzi młody mężczyzna w czapce, następnie starszy mężczyzna, trzymający w dłoni szuflę do wyjmowania pieczywa z pieca, następnie dojrzały mężczyzna, który trzyma dużą, metalową tacę z upieczonymi rogalami. Nad nim stoi młody mężczyzna i przekłada rogale. W tle z lewej, regał z chlebami, które stygną po wyjęciu z pieca. Z tyłu puste półki regałów. Zdjęcie wykonane w technice czarno-białego zdjęcia.

Nagroda specjalna: “Noc pod gwiazdami” – fot. Maria Kadyk

Na ramionach starszego mężczyzny siedzi mężczyzna w przebraniu motyla. W tle widoczny teren parkowy, na którym odbywa się piknik. Starszy mężczyzna widziany jest od pasa w górę, jest uśmiechnięty, ręce ma uniesione w górę. Mężczyzna siedzący na ramionach ma zdziwioną minę, kapelusz na głowie, ramiona rozłożone na boki, co umożliwia rozłożenie się peleryny w kształcie skrzydeł motyla.

Wyróżnienia:

“Tabor Kaliski” – fot. Janusz Jurek

Pięć osób grających na różnych instrumentach. Od prawej strony widać duży bęben, trzymany pionowo, za nim mężczyznę który na nim gra. Mężczyzna jest ubrany w koszulę i ma krótko przystrzyżone włosy. Następnie stoi młoda dziewczyna grająca na skrzypcach. Ciemna bluz	ka i długie opadające na ramiona włosy. Kolejna od prawej jest siedząca, dojrzała kobieta. W splecionych rękach trzyma jakiś instrument ludowy, buzia otwarta jakby śpiewała. Ubrana we wzorzystą bluzę i rozpiętą czarną marynarkę. Następny od prawej, wysunięty do przodu jest siedzący, starszy mężczyzna grający na skrzypcach. Ubrany w białą koszulę i kamizelkę, na głowie kapelusz. Ostatni od prawej jest młody, stojący mężczyzna grający na skrzypcach. Ubrany w kraciastą koszulę oraz kaszkiet na głowie. Ma wąsy i brodę. W tle ściana budynku z plastikowej płyty falistej, od lewej widoczne rynny i komin.

“Wspólna podróż” – Janusz Jurek

Drobne kamienie na ziemi zajmują całe zdjęcie. Po środku i w tle są dwa, białe słupki. Na środku, oparty o słupek siedzi starszy mężczyzna. Z jego lewej strony leży pies i wtula się w jego pas. Mężczyzna jest nagi i bosy, na prawym przedramieniu ma zegarek. Twarz radosna, uśmiechnięta, siwe włosy zaczesane do góry ukazujące wysokie czoło.

“Na emeryturze” – fot. Leszek Nowak

Na pierwszym planie lewa połowa ławki, ukazana od tyłu. Na lewym skraju siedzi starszy mężczyzna i trzyma przedramię na plecach kobiety siedzącej po prawej. Oboje mają letnie kapelusze, ubrani w bluzki z krótkim rękawem. W tle plaża, słomkowe parasole, leżaki i morze. Zdjęcie wykonane w technice czarno-białego zdjęcia.

“Najszybszy szklarz w Polsce” – fot. Leszek Nowak

Dominującą część zdjęcia zajmuje lustro, spryskane wodą, w którym odbija się postać mężczyzny w roboczej koszuli, który w prawej dłoni trzyma i dotyka do lustra rysik do cięcia szkła. Z lewej strony obok lusta oparta lewa dłoń.

“Maratończyk – fot. Krzysztof Kamiński

Na środku starszy mężczyzna biegnący po asfaltowej ulicy. Okulary, siwy wąs, mina obrazująca zmęczenie. Ubrany w strój sportowy - czapka z daszkiem założona daszkiem do tyłu, koszulka z długim rękawem, krótkie spodenki, długie getry i sportowe buty. W tle torowisko tramwajowe.

“Parowóz” – fot. Stefan Sobczak

Na pierwszym planie, na stole stoi duży model traktora napędzanego parą wodną, z prawej drugi model. Za stołem siedzi starszy mężczyzna, z zatroskaniem przyglądający się pracującemy silnikowi w jednym z modeli. Z lewej strony widoczna dziewczynka oraz kilka sylwetek osób dorosłych. W tle drzewo oraz inne osoby, przechodzące obok.

Edycja 2022 – konkurs fotograficzny pt. „Ekonomia społeczna – sposób na życie!”

I nagroda: „ZAZangażowani” – fot. Piotr R.

Uzasadnienie: Autor w swojej pracy stara się pokazać, jak bardzo „zaangażowanym zespołem” są pracownicy zakładu, którzy poprzez codzienną aktywizację i rehabilitację społeczno-zawodową czują się potrzebni i sprawczy. Fotograficzne spojrzenie i bystre oko autora – w sugestywny sposób – oddają atmosferę panującą w zakładzie, pokazując idealną i uporządkowaną kompozycyjnie przestrzeń, wypełnioną pozytywnymi emocjami ludzi biorących udział w spotkaniu. Linearna perspektywa użyta przy kompozycji pracy, która jest rodzajem przestrzennego, harmonijnego związku pomiędzy konkretnymi obiektami ujętymi w kadrze, jest atutem fotografującego i mocną stroną tej pracy.

Galeria sztuki, na ścianach kolorowe obrazy.  Na pierwszym planie grypa ludzi siedzących na białych krzesłach, którzy ponoszą rękę głosując ws. jakiejś decyzji.

II nagroda: „Kucharka doskonała” – fot. Kacper Zbrzeźniak

Uzasadnienie: Fotografia świadczy o bezpretensjonalności autora i jego realnym spojrzeniu na codzienność. Dobrze wykonana praca, zawsze daje dużo zadowolenia. Można domyślać się, że tak też jest w przypadku uczestniczki Warsztatów Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Otwarte Drzwi przedstawionej na zdjęciu. Fotografia uderza naturalnością, jest pełna optymizmu i doskonale pokazuje codzienne życie warsztatu. Poprawne rozmieszczenie poszczególnych elementów kadru, zachowuje równowagę i symetryczność kompozycji, a zrównoważenie  ciężaru wizualnego jego poszczególnych elementów, świadczy o dojrzałości fotograficznej autora.

Na pierwszym planie kobieta w czerwonym fartuchu, która trzyma w obu rękach blachę z piekarnika z pieczonymi ziemniakami. W tle szafki kuchenne.

III nagroda: „Zajęcia ruchowe” – fot. Kamila Kossakowska

Uzasadnienie: Po długim okresie ograniczeń w funkcjonowaniu warsztatów terapii zajęciowej związanych z pandemią, zaistniała potrzeba przeprowadzenia dodatkowych zajęć ruchowych dla  jego uczestników, które miały na celu podniesienie ich sprawności i kondycji fizycznej. Zdjęcie pokazuje jak wyglądały takie zajęcia w WTZ-cie Stowarzyszenia Otwarte Drzwi. Doskonała kompozycja fotografii, zachowująca uporządkowaną, fotograficzną symetrię planu, powoduje, że obraz jest czytelny i przyjemny dla oka. Poza tym jest żywą, niepozowaną scenką z życia placówki, która udowadnia – jak w praktyce – powinna wyglądać rehabilitacja  uczestników warsztatów. Naturalne, świeże spojrzenie, uderzające realnością przekazu.

Sala gimnastyczna. Na sali kilka par trzymających się na ręce i robiących ćwiczenia fizyczne. Na pierwszym planie dwie uśmiechnięte kobiety.

Nagroda specjalna: „Jesień w KIS” – fot. Wiktoria Rokicińska

Uzasadnienie: Fotografia jest twórczą próbą potraktowania tematu konkursu. Postrzeganie ekonomii społecznej jako: dobra publicznego, integracji zawodowej, jak również aktywności społecznej, która wykorzystuje społeczny kapitał w celu rozwiązywania problemów lokalnego środowiska, stanowi emanację wartości, skupiających i scalających praską społeczność. Połączenie przez autorki zdjęcia obrazu z pojęciami, na których zbudowany jest określony system wartości czyli ich autorski sposób na życie, daje niesłychanie ciekawą i plastyczną wizję świata. Naturalna saturacja zdjęcia i związany z tym kontrast ostrości i nieostrości w jednym kadrze, jak również wysoka rozpiętość tonalna i zbalansowany kontrast, tworzą ciekawą i niebanalną fotograficznie  kompozycję.

Na pierwszym planie cztery osoby, które trzymają w rękach plansze w kształcie puzzli. Treść połączonego napisu to "Ekonomia społeczna". Na pierwszym planie podrzucone do góry liście, które opadają. W tle drzewa z jesiennymi liśćmi.

Wyróżnienia:

„Mamy wspólny cel”  fot. Alicja Ewa Gajewska

Na pierwszym planie sześciu mężczyzn. Pierwszy schyla się przy pracy, pozostali trzymają się w pasie i wzajemnie trzymają. W tle taczka i teren siłowni plenerowej, na którym realizowane są prace budowlane.

„Współpraca popłaca” – fot. Kacper Zbrzeźniak 

Na pierwszym planie z lewej strony mężczyzna w niebieskim fartuchu, a z prawej strony kobieta w czerwonym fartuchu Kobieta trzyma w obu rękach blachę z piekarnika z pieczonymi ziemniakami. W tle szafki kuchenne. Oboje są uśmiechnięci.

„Nauka nakładania lodów” – fot. Blanka Popowska

Na pierwszym planie lada chłodnicza z lodami. Mężczyzna w niebieskiej koszulce nakłada gałkę lodów do wafelka. Mężczyzna wykonuje tę czynność z radością i dumą.

„Razem damy radę” – fot. Rafał Włodarczyk

Na pierwszym planie taczka wypełniona piaskiem. Wkoło niej stoi trzech mężczyzn z łopatami, którymi sypią piasek do taczki. W kadrze zdjęcia zatrzymany jest moment piasku lecącego do taczki. W tle plac zabaw dla dzieci w trakcie budowy.

„W tę samą stronę – fot. Mateusz Czapski

Mężczyzna od tyłu, podpierający się kulą w lewej ręce pcha wózek inwalidzki, ma którym siedzi jakaś osoba. Idą razem szerokim chodnikiem, wkoło trawa i duże drzewa, na drugim tle budynek i kolejne zdjęcia.

„W moim ogrodzie, gdzie czas leniwy…” – fot. Justyna Kaczmarek

Z lewej strony ogródek skalny składający się z kamieni i kwiatów. Po prawej stronie mężczyzna na wózku inwalidzkim, grabiący ziemię lewą ręką. Obok niego kuca kobieta pracująca w ziemi.

Nagrody w konkursie ufundowali: Wydawnictwo Arkady oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej.

Edycja 2021 – konkurs fotograficzny pt. “Moja ekonomia społeczna”

I miejsce dla fotografii pt. W pogoni za pracą, autorstwa Katarzyny Waszak, instruktora terapii zajęciowej z Ośrodka Dziennego Pobytu i Rehabilitacji Społecznej Osób z Niepełnosprawnością (Stowarzyszenia Otwarte Drzwi w Warszawie).

Na pierwszym tle widać głowy kilku stojących osób, które wyciągniętą ręką z chusteczką czyszczą lustro. Lustro zawieszone jest na białej ścianie, widać jego połowę. W szybie lustra odbijają się twarze osób.
Fotografia autorstwa Katarzyny Waszak

II miejsce – ex aequo dla:

  • fotografii pt. Trudna miłość…, autorstwa Anny Sakławskiej-Kober, kierownika WTZ Pozytywni w Młodocinie
  • fotografii pt. Integracja, autorstwa Roberta Prasolika, instruktora zajęciowego pracowni komputerowej WTZ w Górze Kalwarii
Na zdjęciu widać dwie osoby, które oparły głowę na rozłożonych na stole rękach. Ich głowy widoczne są w połowie. Lewa twarz mężczyzny jest w cieniu, prawa twarz kobiety jest rozświetlona słońcem. Osoby patrzą sobie w oczy i uśmiechają się do siebie.
Fotografia autorstwa Anny Sakławskiej-Kober
Na pierwszym planie widać grupę osób, w większości z niepełnosprawnościami. Po środku widoczny jest koń o jasnym umaszczenia, a w siodle siedzi kobieta w stroju jeżdzieckim (rękawiczki, kask). W tle drewniana ściana budynku, w którym jest plac do jazdy konnej.
Fotografia autorstwa Roberta Prasolika

III miejsce dla fotografii pt. Wielkie otwarcie Macieja Późniaka z kawiarni Pożyteczna w Warszawie

Na zdjęciu zjaduje się trzech mężczyzn stojących przodem oraz jedna kobieta stojąca bokiem, ale jej głowa jest zwrócona w lewą stronę. Mężczyźni mają na koszulkach duży wyraz, który składa się w hasło "Też chcemy być". W tle wystrój kawairni - stoliki, kanapy, krzesła, lampa oraz biała ściana przyozdbiona dużymi ramami z czarno-białymi grafikami.
Fotografia autorstwa Macieja Póżniaka

Nagroda specjalna za pracę zbiorową (fot. pt. Legalna praca – czysty zysk, Umiesz liczyć – licz na siebie, Czysta kasa_1, Czysta kasa_2, Siła pieniądza) uczestników warsztatów fotograficznych Ośrodka Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Partnerzy (Stowarzyszenia Otwarte Drzwi w Warszawie) pod kierunkiem instruktora fotografii – Małgorzaty Mikołajczyk

Na zdjęciu mężczyzna w ciemnym ubraniu, tło w czarnym kolorze. Mężczyzna ustawiony jest bokiem, głowę przekręcił w kierunku aparatu. w ręku trzyma sznurek, przełożony przez lewę ramię, na sznurku na wysokości pleców przypięte są karta kredytowa, banknot 200 i 100 złotowy.
Fotografia autorstwa Macieja Dąbrowskiego
Na zdjęciu są z lewej strony mężczyzna, z prawej strony kobieta. MIędzy sobą trzymają napięty sznurek, na którym przypięte są banknot 100 złotowy, karta kredytowa i banknot 200 złotowy. Tło ma ciemny, czarny kolor. Postaci widoczne są od połowy ciała w górę.
Fotografia autorstwa Natalii Szymańskiej
Na zdjęciu mężczyzna przypinający na sznurku dwa banknoty w nominale 100 i 200 złotych. Mężczyzna widoczny jest od torsu w górę, z tyłu ciemne tło.
Fotografia autorstwa Migliorisi Chaira
Na zdjęciu kobieta przypinająca na sznurku dwa banknoty w nominale 100 i 200 złotych. Kobieta widoczna jest od klatki piersiowej w górę, z tyłu ciemne tło.
Fotografia autorstwa Pawła Dąbrowskiego
Na zdjęciu kobieta i mężczyzna zwróceni do siebie plecami. między nimi jest rozciągnięty sznurek, mna którym przypięte są baknot 100 złotowy, karta kredytowa oraz banknot 200 złotowy. W tle czarne tło. Kobieta i mężczyna przeciągają linę między sobą.
Fotografia autorstwa Pawła Nowaka

Wyróżnienia za prace:

Ewa i chleb – Ewy Dzwonkowskiej

Na pierwszym planie duża metalowa miska, w której znajduje się ciasto na chleb. Ciasto ugniata dłońmi uśmiechnięta kobieta. Ubrana jest w czerwoną bluzę i niebieską chustkę zasłaniającą włosy. W tle pomieszczenie będące dużą kuchnią, w której przygotowuje się różne produkty spożywcze.
Fotografia autorstwa Agaty Dzwonkowskiej

Jesteś kimś wyjątkowym – Anieli Presko

Na zdjęciu jest rozłożony mały kalendarz książkowy. Jest on trzymany w rękach starszej kobiety. Jej prawej dłoni dotyka dłoń młodej koboety, która jest wolontariuszem i pomaga starszej kobiecie. Na środku kalnedarza przyklejona jest karteczka z napisem "Jesteś kimś wyjątkowym" wraz z dorysowanym symbolem serca.
Fotografia autorstwa Anieli Presko

Prace w parku to przyjemność – Artura Zatwarnickiego

Na pierwszym planie jest trzech, uśmiechniętych mężczyzn w strojach roboczych. Ubrania są ciemne, kamizelki są w jaskrawym kolorze. Dwóch mężczyzn trzyma w ręku szerokie, plastikowe grabie do grabienia liści. W tle drzewa z jesiennymi liśćmi oraz alejki parkowe.
Fotografia autorstwa Artura Zatwarnickiego

Czarna Kawka w plenerze – Katarzyny Rostek;

Na zdjęciu znajduje się grupa dwunastu osób, które dokonują sadzenia roślin na rozległym terenie w parku. Część roślin jest już posadzona, część jest rozstawiona w doniczkach. Wkoło rozstawione są wiadra, konewki oraz duże foliowe worki. Prace są w trakcie wykonywania. W tle szpaler drzew oraz po lewej kawałek ulicy miejskiej z zaparkowanymi samochodami.
Fotografia autorstwa Katarzyny Rostek

W rejs – Leszka Zalewskiego

Na pierwszym miejscu znajduje się pomarańczowe koło ratunkowe. W środku pozuje uśmiechnięta kobieta w białym podkoszulku z napisem Life is a challenge (Życie jest wyzwaniem).  W tle jest jezioro oraz bok zagłówki.
Fotografia autorstwa Leszka Zalewskiego

Kuchenne rewolucje WTZ – Łukasza Jabłońskiego

Na pierwszym planie znajdują się cztery osoby, które wspólnie siekają warzywa i przygotowują w misce sałatkę. W tle kolejna grupa przygotowuje kolejny posiłek. Wszyscy stoją pod dużym, białym namiotem.
Fotografia autorstwa Łukasza Jabłońskiego

Pan Janusz – Małgorzaty Siembor

Na zdjęciu siedzący przy stole mężczyzna. Na stole puszka z farbą, karmnik, skrzynka z narzędziami. Mężczyzna trzyma w ręku pędzel umoczony w białej farbie. Maluje on dach karmnika dla ptaków. W tle  szafy, w tym jedna z otwartymi drzwiami.
Fotografia autorstwa Małgorzaty Siembor

Pomoc przyjacielowi – Marcina Kotlińskiego

Na zdjęciu mężczyzna pchający wózek inwalidzki w drugim mężczyzną. Pcha wózek pod górę, widać po nim wysiłek fizyczny. W tle rozległy, płaski dach oraz budynek.
Fotografia autorstwa Marcina Kotlińskiego

Niech żyje bal – Moniki Woźniak

Na pierwszym planie są dwie kobiety, które razem trzymają zieloną, prostokątną ramę z napisem "bal" na górze ramy. Pozują w jej środku, obie panie obejmują się i pozują uśmiechnięte. Na drugim planie ciemnie tło oraz przyczepione balony i kolorowy pociąg z wagonem wycięty z papieru. Dekoracje przypięte są do materiału tworzącego ciemne tło.
Fotografia autorstwa Moniki Woźniak

Pierwszy raz Agniesi w kulkach – Przemysława Tylickiego

Na zdjęciu kobieta widoczna od pasa w górę. Ręce ma uniesione w górę, a mina wskazuje na zaskoczenie, ale i radość. Kobieta otoczona jest kolorowymi kulkami wielkości pomarańczy. Kolorowe kulki wypełniają pozostałą przestrzeń na zdjęciu.
Fotografia Przemysława Tylickiego

W dobie pandemii – Roberta Prasolika

Na pierwszym planie zdjęcia, z lewej strony stoi mężczyzna, który łokciem dotyka łokcia kobiety z prawej. Twarz i część ciała kobiety zasłonięta jest bukietem różnobarwnych kwiatów. Na drugim planie widać dwóch mężczyzn, w dalszym tle kolejne osoby. Dotknięcie łokciem przyjęło się w dobie pandemii jako bezpieczny i higieniczny sposób witania się dwóch osób.
Fotografia Roberta Prasolika

Wesoła gromadka – Tomasza Niewiadomskiego

Na zdjęciu widoczne jest kilkanaście, szerokich schodów oraz drzwi wejściowe do budynku. Na schodach od dołu siedzi 6 osób oraz 1 stoi, na kolejnym schodku siedzi 5 osób, a jeszcze wyżej 4 osoby. Wszystkie osoby - kobiety i mężczyźni, ubrani są w kolorowe stroje, wykorzystywane w przedstawieniu teatralnym. Kilka osób ma na głowie meloniki i berety, kolorowe koszule, kamizelki i kmatrynarki oraz kolorową spódnicę. Reszta osób ma codzienne stroje.
Fotografia autorstwa Tomasza Niewiadomskiego

Nagrody w konkursie ufundowali: Bank Gospodarstwa Krajowego, Wydawnictwo Arkady oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej.

Edycja 2020 – konkurs fotograficzny pt. “Ekonomia społeczna nie wyklucza”

I miejsce:
Zdjęcie pt. „Technologia dla wszystkich”
Autor: Anna Karoń

Na zdjęciu kilka osób siedzących na fotelach na dużej sali z założonymi na oczach googlami, które wyświetlają rzeczywistość wirtualną

Uzasadnienie jury:

I nagroda dla Anny Karoń za pracę pt. „Technologia dla wszystkich”, która przedstawia uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej oraz Dziennego Klubu Opieki Malwa Plus w Wirtualnym Teatrze Historii “Niepodległa” 2020.

Jury konkursu doceniło świeżość spojrzenia autorki na problem wykluczenia społecznego, tożsamy z inspirującą rolą nowych technologii we współczesnym świecie oraz mocne zaakcentowanie problemu równości dostępu do nowinek technicznych dla wszystkich, w tym także osób z niepełnosprawnościami.

II miejsce:
Zdjęcie pt. „Trzej przyjaciele z żaglówki”
Autorka: Justyna Mortka

Na zdjęciu trzech mężczyzn obok siebie znajdujących się na żaglówce.

Uzasadnienie jury:

II nagroda dla Justyny Mortki z Warsztatu Terapii Zajęciowej przy Polskim Związku Niewidomych działającym w Okręgu Mazowieckim w Radomiu za pracę „Trzej przyjaciele z żaglówki”, przedstawiającą  uczestników placówki podczas wakacyjnego odpoczynku na Mazurach.

Zarażone pasją żeglowania osoby z niepełnosprawnościami przedstawione na zdjęciu – to wyrazisty przykład tego, że ekonomia społeczna nie wyklucza i że nawet w tak elitarnym sporcie jakim jest żeglarstwo, jest miejsce na realizowanie swoich marzeń i pragnień, a własne ograniczenia nie stanowią bariery niemożności.

III miejsce:
Zdjęcie pt. „Razem”
Autor: Łukasz Ciesielski

Na zdjęciu pięciu mężczyzn budujących konstrukcję altanki. Czterech z nich trzyma belki dachowe i podaje je piątemu mężczyźnie siedzącemu na konstrukcji dachu.

Uzasadnienie jury:

III nagroda dla Łukasza Ciesielskiego z Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Rzymskokatolickiej Parafii pw. św.  Marcina w Gostyninie za pracę „Razem”, która przedstawia kolektywną pracę przy budowaniu wiaty w ogrodzie.

Naturalny, realistyczny obraz wspólnego wysiłku uczestników oraz instruktorów warsztatów  zjednoczonych we wspólnym celu. Kwintesencja traktowania wszystkich na równi, oparta na zaufaniu i odpowiedzialności. Przykład wychowania przez pracę, które pomaga zapomnieć o własnych ograniczeniach.

Nagroda specjalna: 
Nagroda specjalna dla Jowity Pietrak za pracę pt. „Jedni Drugim”

Zdjęcie przedstawia dłonie starszej osoby, trzymające siatkę z pojemnikami z żywnością w progu mieszkania.

Uzasadnienie jury:

Nagroda Specjalna dla Jowity Pietrak za pracę „Jedni Drugim”, przedstawiającą pomoc dla seniorów w czasie tegorocznej pandemii.

Bardzo sugestywna, wręcz mistyczna w klimacie scena przekazania paczki żywnościowej osobie starszej podczas akcji dostarczania posiłków najstarszym mieszkańcom Warszawy i okolic przez legionowską Spółdzielnię Socjalną „Jedni Drugim”. Realizm w czystej postaci, spracowane dłonie odbierające paczkę urastają do rangi symbolu i troski o najbardziej potrzebujących, którym stara się pomagać ekonomia społeczna.

Wyróżnienia:
• dla Anny Karoń za pracę pt. „Ciekawość bez ograniczeń”

Na zdjęciu trzy osoby siedzące za stołem, robiące eksperyment. Na szklanki nałożona jest gumowa rękawiczka.

• dla Anny Karoń za pracę pt. „Każdy ma serce”

Na zdjęciu grupa osób trzymająca transparent z napisem Każdy ma serce.

• dla Aleksandry Elwartowskiej za pracę pt. „Kocham życie”

Na zdjęciu kobieta z wyciętym w materiale sercem.

• dla Łukasza Ciesielskiego za pracę pt. „Nasza budowa”

Na zdjęciu dwóch mężczyzn budujący z cegieł piec wolnostojący.

• dla Marcina Kotlińskiego za pracę pt. „Pomagamy”

Zdjęcie pt. „Pomagamy”

• dla Janusza Michalskiego za pracę pt. „Przyjaciel z WTZ przygotowuje swoją maszynę do kolejnego sezonu motocyklowego”

Zdjęcie pt. „Przyjaciel z WTZ przygotowuje swoją maszynę do kolejnego sezonu motocyklowego”

• dla Aleksandry Elwartowskiej za pracę pt. „Super Drużyna”

Na zdjęciu stojący obok siebie i mający razem ręce na ramionach  kobieta, dwóch mężczyzn i kobieta z zawieszonymi medalami na szyi.

Opublikowano wPoznaj ekonomię społeczną (misja, badania, definicje, dokumenty startegiczne, statystyki itp.)

Powiązane